Podijeli članak

Tagovi

Komercijalne banke u Bosni i Hercegovini donijet će inicijalne mjere podrške u otplati kredita za građane i kompanije pogođene koronavirusom, koje će trajati minimalno tokom perioda stanja nesreće, a dalje se mogu produžavati, ukoliko se izvanredno stanje nastavi.

Za pravna lica na raspolaganju će biti različite mjere određene u skladu s individualnim potrebama klijenata, priopćeno je iz Udruženja banaka BiH, prenosi N1. 

"Sve kompanije koje su direktno pogođene krizom, kao i one gdje je uticaj krize manji ili će naknadno nastati, imat će mogućnost podnošenja zahtjeva za neku od mjera olakšica. Realizaciju mjera banke će obavljati direktnom komunikacijom nadležnih bankarskih službenika, zaduženih za vođenje poslovnog odnosa sa klijentom - pravnim licem", navodi se u priopćenju.

Kada su u pitanju fizička lica, banke će osigurati  privremeni moratorijum ili drugu posebnu mjeru na kreditne plasmane svim pojedincima koji su pogođeni nastalom situacijom - klijenti kojima su smanjenja primanja, ugrožena stabilnost primanja, te samim tim i kapacitet otplate kreditnog zaduženja.

I za fizička i za pravna lica, mjere relaksacije će se odobravati po ubrzanoj proceduri, uz minimalnu dokumentaciju i uz maksimalne napore da se obezbijedi realizacija mjera i bez dolaska u banku.

Konkretne upute biće dostupne na veb-stranicama banaka od 3. travnja, uključujući sve kanale komunikacije koji će se koristiti, telefon, mejl, SMS, viber i slično, kako bi se povećao kapacitet i brzina obrade.

Iz Udruženja navode da banke neće naplaćivati dodatne troškove u periodu mjera, kao ni naknade za modifikacije postojećih kredita.

"Udruženje banaka je u intenzivnom kontaktu sa svim relevantnim institucijama u BiH, od kojih prikuplja podatke o privrednim granama i/ili pojedincima koji su pogođeni krizom, u namjeri da bankama članicama omogući koordinaciju neophodnih aktivnosti usljed novonastale situacije uzrokovane epidemijom", navodi se u saopštenju.

Iz Udruženja poručuju da će banke u BiH aktivno nastaviti pratiti situaciju, djelovati na najbolji mogući način u interesu svojih klijenata i pružiti im adekvatnu pomoć, kako bi zajednički premostili krizu izazvanu koronavirusom.