Podijeli članak

Problemi sa spavanjem brzo bi se mogli uklopiti u trend “ono kad…”. Na primjer - ono kad se cijelu noć prevrćeš po krevetu i osjećaš paniku jer ne možeš zaspati.

Slažemo se, nesanica je nepoželjni gost u krevetu, posebno u noćima uoči nekog važnog dana. Najgore je to što problemi sa spavanjem mogu izravno utjecati na taj važan dan i doslovno uništiti trenutak, piše Perfecta.

Naime, organizmu kojem nedostaje sna smanjena je sposobnost pamćenja, produktivnost, kreativnost i koncentracija. Osim toga, dugotrajna nesanica uvelike utječe na zdravlje i psihofizičke sposobnosti. Veći je rizik od pojave visokog pritiska te posljedično bolesti srca i krvožilnog sistema te dijabetesa.

Hrana i spavanje

Tijekom nesanice vaš organizam trpi oštećenja. Jedno od njih je i poremećaj metabolizma. Zbog nepravilnog rada hormona, problemi sa spavanjem uzrokuju povećanje tjelesne težine. Naime, manjak sna koči rad hormona leptina, zaduženog za osjećaj sitosti i pokreće rad hormona grelina koji potiče glad.

Zato bi prije spavanja ipak trebali pripaziti na namirnice koje unosite u organizam.

Lakše reći, nego napraviti, zar ne? 

Užurbani način života i stres svakodnevno nas tjeraju da pomičemo granice izdržljivosti, pa često u toj strci “zaboravimo” jesti. Večer nam se čini idealna da nešto prigrizemo i zavalimo se u vodoravni položaj.

Evo popisa namirnica koje nikako nemojte konzumirati prije odlaska u krevet:

1. Prije spavanja izbjegavajte slatkiše

Najmanje što želimo je prije spavanja dobiti dozu hiperaktivnosti. Hiperaktivnost je veliki uništavač dobrog sna, logično. Potiče je hrana poput slatkiša koja je bogata šećerima i ugljikohidratima i kratkoročan je izvor energije.

Osim što podižu energiju, bomboni i kolači se tijekom noći talože u organizmu. Razlog je tome što organizam prerađuje ugljikohidrate dok je tijelo u pokretu, a navečer se tijelo smiruje.

Slatkiši će vas prije spavanja naglo uznemiriti, a do jutra povećati rizik od pretilosti i dijabetesa.

2. Ljuto i slano za nesanicu

Mmm... burrito. Tako bezbolna hrana puna proteina i povrća, zar ne? Ako vam se čini da ćete nakon burrita bezbrižno spavati, varate se. Zanemarimo li grah koji je jedan od njegovih osnovnih sastojaka i potiče rad probavnog sustava, postoji još jedna prijetnja u ovom ukusnom meksičkom jelu - chilli začin.

Ljute papričice, feferoni, ljuta kobasica i sva začinjena hrana općenito - sve to može utjecati na vaš san. Uz ljuto izbjegavajte i presoljenu hranu. Burrito zamijenite kokicama, ali nemojte ih soliti.

Osim ljutog i slanog izbjegavajte i ostale začine koji će iziritirati želudac i uzrokovati grčeve.

3. Čokolada i spavanje ne idu zajedno

Koliko je kava opasna prije spavanja nije potrebno posebno naglašavati. Kao što preporučujemo da navečer izbjegavate kavu, čajeve i energetske napitke, u toj mjeri ćemo naglasiti i štetnost konzumiranja čokolade.

Da, znamo da je neodoljiva , no znate li vi da je čokolada skriveni izvor kofeina? Ako ste sada pomislili da ćete tu želju ispuniti tamnom čokoladom, varate se. Iako je puno zdravija od mliječne čokolade, čokolada s većim postotkom kakaa prije spavanja je zabranjena.

Naime, ako je u čokoladi veći postotak kakaa, nakon nje će biti teže zaspati zbog velike količine kofeina kojeg sadrže zrnca kakaovca.

Kao ni začinjena hrana, prije spavanja nije dobrodošla ni slatka hrana, a ako baš se poželite zasladiti (posebno ako ste žena), med može poslužiti kao odlična zamjena.

Bonus savjet:

Dodajte kašiku meda u toplu šalicu mlijeka. Dobar san je zagarantiran, a med će uz zaslađivanje, tokom noći odraditi posao sagorijevanja masnoće pa bi vam žlica meda prije spavanja zapravo mogla postati i dobra rutina.

4. Izbjegavajte alkohol ako se želite dobro naspavati
Kafu je dobro izbjegavati minimalno šest sati prije odlaska u krevet, a ni alkohol nije preporučljiv. Iako vam se navika ispijanja čaše vina prije spavanja čini sasvim bezbolnom, prije odlaska u krevet to nije baš najbolja ideja.

Naime, iako ćete od čašice alkohola lakše zaspati, on će sasvim poremetiti dublju REM fazu sna koja je potrebna da se ujutro ne bi osjećali umorno.

Od alkoholnih pića mogli biste spavati noću, ali ujutro ćete se osjećati kao da niste sklopili oka.

5. Spavanje nakon masne hrane je nemoguće
Masna hrana na želudac utječe poput začinjene i slatke hrane. Trenutno podiže energiju i usporava rad probavnog trakta te može uzrokovati grčeve i pružati osjećaj “teškog želuca”.

Masna hrana najčešće je brza hrana iz restorana i fast food barova. Ako kasnite s konzumiranjem večere, u tom slučaju preporučujemo puretinu. Ona je prirodni izvor proteina, ali i  triptofana - esencijalne masne kiseline koja sudjeluje u stvaranju hormona spavanja (melatonina).

Još jedan savjet za kraj...

Ne zaboravite na kvalitetu jastuka i madraca. Oni bi trebali smanjiti poteškoće sa spavanjem i nesanicom. Ako niste sigurni kodo odabira, javite nam se. Preporučit ćemo vam ono što je najbolje za vaše zdravlje.