Podijeli članak

Gordon Murray je definitivno jedan od najdarovitijih automobilskih konstruktora svih vremena. Najnoviji uradak nastao je kako bi zadovoljio potrebe transporta ljudi u gradovima. 

U konkurenciji aktivnih konstruktora Murray trenutno nema pravu konkurenciju. Otac McLarena F1 oduvijek je znao napraviti nešto novo, a pritom nikada nije zanemarivao tehnološku stranu. Svejedno je radi li se o sportskom automobilu ili gradskom automobilčiću, ovaj će čovjek ponuditi potpuno novi pogled, a time i nova rješenja.

Nakon najave vrhunskog supersportskog automobila, pa i nasljednika McLarena F1, dolazi nam Motiv, autonomno gradsko vozilo razvijeno u suradnji s Delta Motorsportom i itMovesom. Bazira se na tehnologiji iStream Superlight koju je Murray predstavio prije nekoliko godina, a koja donosi primjenu aluminija i kompozita u nosivoj strukturi. I da se ne zbunite, istoimeni koncept Murray je imao i 2013. godine, a razvio ga je s Yamahom. Ovaj doživite kao svojevrsnog nasljednika. 

Iako je jednosjed, Motiv bi trebao riješiti problem gradskih gužvi i zagađenja. Izuzetno je mali, u duljinu mjeri tek 2537 mm, širok je 1,31 m i visok 1628 mm. Pogon je električni i daje 20 kW/27 KS, a baterije su kapaciteta 17,3 kWh. 



Tko poznaje Murraya, zna da se nikada ne razbacuje suvišnom masom, snagom ili luksuzom. Ovo je gradsko vozilo mase tek 450 kg bez baterije, a performanse su prosječne. Ide do 65 km/h i postiže ih za oko 7 sekundi, a doseg je 100 km. Za punjenje s 20 na 80% kapaciteta dovoljno je 40 minuta. Nije impresivno, ali je dovoljno za gradske uvjete, piše Index

Pretpostavka je masovno korištenje, a autori predviđaju brojne izvedbe, od teretne do one prilagođene invalidima. Automobil će biti premijerno prikazan ovih dana u Londonu, a masovna proizvodnja može krenuti kroz najmanje dvije godine, procjenjuju u Gordon Murray Designu.