Podijeli članak

Većina hotelskih gostiju smatra sapune, kesice šampone, olovke, kape za tuširanje... suvenirima koje imaju pravo spakovati u svoj kofer pri povratku kući, ali ima i onih koji iz hotela odnose televizore, klavire, dušeke, pa čak i preparirane životinje.

To je pokazalo istraživanje njemačkog portala "Velnes Heven", web vodiča za spa-hotele na osnovu ankete koja je provedena među 1.157 hotelijera o tome koji se predmeti najčešće kradu.

Istraživanje otkriva upadljivu razliku između "lopovskih manira" gostiju hotela sa četiri zvjezdice i onih koji odsjedaju u hotelima sa pet zvjezdica, navodi se u zaključcima istraživanja.

Ogromna većina gostiju krade ručnike i bade-mantile možda kao stvari koje će im dobro doći za sljedeći spa-odmor, a u stopu ih prati krađa vješalica, olovaka i pribora za jelo.

Pored ovih "uobičajenih“ predmeta, zabilježen je i niz bizarnih krađa koje ukazuju na živu maštu delikvenata.

Naime, gostima jednog berlinskog hotela je vjerovatno bilo potrebno izvjesno majstorsko umijeće kada su uspjeli da iz apartmana odnesu sanitarni čvor, odvodnu cijev, cijeli umivaonik, glavu tuša, hidromasažni tuš ili dasku za WC šolju.

Među sablažnjive slučajeve lopovluka spadaju i odnošenje velikog klavira iz lobija jednog hotela u Italiji, ili skidanje i odnošenje brojeva sa vrata hotelskih soba u Italiji.

U Francuskoj je jedan gost uhvaćen kako pokušava ukrasti prepariranu glavu vepra, koju je kasnije dobio kao trofej jer su njegovi prijatelji kupili od hotela ovaj dragocijeni komad i dali mu ga kao vjenčani poklon, dok su u jednom hotelu blizu Salzburga ukradene drvene klupe iz saune.
 
Kada je riječ o rang listi lopova razvrstanih po nacionalnosti, dobije se drugačija slika.

Pokazalo se, na primjer, da njemački i britanski gosti u hotelima imaju prilično dosadne lopovske navike - pored ručnika i ogrtača za kupanje, uglavnom se koncetriraju na krađu kozmetike i toaletnog pribora.

Za razliku od njih, Austrijanci su probirljiviji što se tiče rang liste poharane hotelske opreme jer su orijentirani na finije stvari kao što su posuđe i aparati za kavu. 

Na meti Amerikanca su hotelski jastuci i baterije, dok Italijani više vole vinske čaše kao hotelski suvenir, a fenovi za kosu su omiljeni predmet krađe među gostima iz Švicarske.

Francuzi, s druge strane, kradu na spektakularniji način: oni predstavljaju naciju koju uglavnom privlače televizori i daljinski upravljači. Hotelski gosti iz Nizozemske u svojim suvenirima traže prije svega praktičnu korist - njihovi favoriti su sijalice i i toaletni papir.

Istraživanje je takođe pokazalo značajne razlike kada su u pitanju krađe između gostiju hotela sa četiri i pet zvjezdica, pri čemu ovi potonji vole da "ponesu" sa sobom skupocjene predmete.

Anketirano je ukupno 634 menadžera hotela sa četiri zvjezdice i 523 iz hotela sa pet zvjezdica kako bi se utvrdile "lopovske" navike gostiju u zavisnosti od njihovog bogatstva. Kako se ispostavilo, izgleda da je moto  "pohlepa je dobra"  naročito uvriježen kod imućne klijentele hotela sa pet zvjezdica.

Naime, vjerovatnoća da će visokokvalitetni televizori biti ukradeni u hotelima sa pet zvjezdica je devet puta veća nego u onima sa četiri zvjezdice, a slično je i sa umjetničkim djelima koja su popularan predmet želje u luksuznim hotelima, gdje je vjerovatnoća njihove krađe 5,5 puta veća nego u onima s jednom zvjezdicom manje.

Tablet računari i dušeci takođe se mnogo češće kradu u hotelima sa pet zvjezdica.

Gosti hotela sa četiri zvjezdice zadovoljni su sa manje spektakularnim poklonima - tamo je "tražnja" za peškirima i vješalicama veća nego u hotelima sa 5 zvjezdica. Tipičan gost hotela sa četiri zvjezdice posebno voli praktične stvari kao što su baterije i daljinski upravljači, budući da je vjerovatnoća krađe tih predmeta 3,1 puta i 4,9 puta veća nego u hotelima sa pet zvjezdica, pokazuju rezultati istraživanja portala "Velnes Heven".