Podijeli članak

Rekonstrukcija tunela Crnaja na glavnoj magistralnoj cesti M-17 između Sarajeva i Mostara zbog podignutog kredita ipak će se morati obaviti. Kako bi se izbjegli prometni čepovi i gužve na jednoj od najprometnijih cesta u BiH, prema tvrdnjama Jasmina Buče uime tvrtke Euro-Asfalt, kao izvođača radova u tunelu Crnaja, planom rada predviđeno je da ne dođe do potpune obustave prometa, osim u noćnim satima, piše Večernji list BiH. 

Organiziran sastanak

Radovi na rekonstrukciji neće biti izvođeni tijekom ljetnih mjeseci, a planirano je da se unutar tunela napravi umjetni tunel s dva funkcionalna traka. Ovakve pojedinosti predstavnici tvrtke koja će obavljati radove iznijeli su na posebno organiziranom sastanku koji je inicirala Udruga poslodavaca FBiH, a na kojem su sudjelovali ministar prometa i veza FBiH Denis Lasić, savjetnik predsjednika Vlade FBiH Gordan Čahtarević, direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić sa suradnicima, predsjednik Gospodarske komore FBiH Mirsad Jašarspahić, predstavnici Euro-Asfalta, Asocijacije poduzetnika Hercegovine i tvrtki Bingo, Konzum, Centrotrans i Amko komerc.

Zastoji u prometu zbog rekonstrukcije tunela Crnaja, prema tvrdnjama direktora JP Ceste FBiH Ljube Pravdića, ne bi trebali trajati dulje od sedam do trideset minuta. On je nazočnima kazao kako ovo poduzeće, prema ugovoru, ima obvezu implementirati kreditna sredstva.

To znači da su sredstva već raspoređena i da rekonstrukcija spornog tunela jednostavno mora biti realizirana. Predstavnici Udruge poslodavaca izrazili su bojazan kako može realno doći do odstupanja u praksi, imajući u vidu loše iskustvo s nedavnom rekonstrukcijom tunela Vranduk.

Pronaći alternative Iz Udruge poslodavaca FBiH naglašeno je kako poslodavci nisu protiv rekonstrukcije tunela, ali da se mora pronaći način kako bi posljedice na gospodarstvo uslijed zastoja u prometu ili korištenja alternativnih pravaca bile svedene na minimum.

Rekonstrukcija tunela Crnaja trajala bi 16 mjeseci. Podsjetimo da su rekonstrukciju ovog tunela na prometnoj žili kucavici između Sarajeva i Mostara radili od SFOR-a do Vlade FBiH.

Samo prije 15 godina Vlada FBiH pod predsjedanjem tadašnjeg ministra prometa i veza Nedžada Brankovića izdvojila je golem novac za njegovu rekonstrukciju.

Nije prošlo ni godinu dana tunel je ponovno procurio i voda je nanijela goleme štete. U odluci Vlade Federacije BiH federalni ministar prometa i veza Nedžad Branković i predstavnik načelnika Stožera EUFOR-a Bogdan Papierski potpisali su tada u Sarajevu produžetak memoranduma o razumijevanju o zajedničkim investicijama u rekonstrukciji infrastrukture u FBiH.

Produljenje ovog memoranduma, kako su tada istaknuli potpisnici, bilo je bitno za nastavak druge faze tekućih projekata. U devet projekata EUFOR je uložio 3,4 milijuna maraka, odnosno polovinu od potrebnih sredstava.

Vlada FBiH, kako je naglasio tadašnji ministar Branković, cijenila je odnos EUFOR-a prema potrebama cestovne infrastrukture u Bosni i Hercegovini i potvrdila profesionalan odnos snaga EUFOR-a prema sigurnosti i kvaliteti usluge na našim cestama.