Podijeli članak

Županijski sud u Sisku donio je 3. rujna 2019. pravomoćnu presudu prema kojoj Hanza media d.o.o., nakladnik Jutarnjeg lista, treba platiti Željki Markić 25 tisuća kuna zbog teške povrede njezine časti i ugleda, jer je Jutarnji list 5.2.2017. objavio članak naslova “Željka Markić na mala vrata rehabilitira NDH” autora Roberta Bajrušija.

Objavljeni naslov je vrijeđao čast i ugled tužiteljice, jer sloboda izražavanja nije apsolutna i javna glasila su dužna poštivati dostojanstvo i ugled građana, te informacije prije objavljivanja provjeriti, navodi se u presudi Županijskog suda.

Naime, Udruga U ime obitelji je početkom 2017. podnijela Županijskom sudu u Zagrebu zahtjev za poništenjem presude Okružnog narodnog suda u Zagrebu iz 1945. kojom je Filip Lukas, intelektualac i dugogodišnji predsjednik Matice Hrvatske, osuđen na smrt strijeljanjem zbog političke nepodobnosti i izgovorene riječi. U srpnju 2017. je sud poništio komunističku presudu protiv Lukasa.

Jutarnji list napao je Željku Markić jer je U ime obitelji zatražila reviziju presude Lukasu koja je donesena u vrijeme totalitarnog jugoslavenskog komunističkog režima te je optužio za rehabilitaciju NDH, što je prvostupanjski sud ocijenio kao tešku povredu časti i ugleda, čime je gđa Markić pretrpjela neimovinsku štetu, a odlukom drugostupanjskog suda presuda je postala pravomoćna.

Bajruši i Jutarnji list poslužili su se s više od pola stoljeća starim obrascem ekstremne ljevice koja svakoga tko je drugačijeg svjetonazora proglašava fašistom odnosno ustašom. Zahvaljujem odvjetničkom društvu Planinić, Šoljić i partneri na profesionalizmu i uspješnom dokazivanju istine. Odštetu Jutarnjeg lista darovat ću udruzi U ime obitelji za nastavak širenja suženog prostora demokracije u Hrvatskoj i udruzi Macelj 1945. koja čuva sjećanje na žrtve komunističkog terora, izjavila je povodom pravomoćne presude dr. Željka Markić, predsjednica udruge U ime obitelji.