Podijeli članak

Tagovi

Radovi na dionici kojom se zaobilazi promet preko planinskog prevoja Karaula u potpunosti su završeni, a vozači koji iz Sarajeva idu za Tuzlu prolazit će novom modernom prometnicom.

Završetkom treće faze radova na magistralnoj cesti M-18 Tuzla – Sarajevo, dionica Kladanj – Podpaklenik, kompletirani su svi radovi na izgradnji prevoja Karaula. Ovime je otvorena i posljednja dionica na ovom prevoju i stavljena je na upotrebu sudionicima u prometu.

Okončanjem ove faze radova ukupna dionica puta od Tuzle prema Sarajevu skraćena je za tri kilometra, a vozači su dobili 4,5 kilometara moderne ceste s tri trake od kojih je jedna predviđena za kretanje sporih vozila.

Ukupna razina prometnice spuštena je za 120 metara što je vrlo značajno za odvijanje prometa na prevoju Karaula, pogotovo u zimskim uvjetima.

Ugovor za završetak radova na izgradnji magistralne ceste M-18, dionica Kladanj - Podpaklenik na prevoju Karaula za treću fazu potpisan je 2. veljače 2018. godine s izvođačem JV Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo & ŽGP d.d. Sarajevo, a vrijednost 9 milijuna i 974 tisuća KM.

Kako su kazali iz Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH, kompletan projekt rekonstrukcije ove dionice izvodio se u tri faze te je obuhvatio izgradnju mostova M11 i M12, izgradnju tunela Karaula ukupne dužine 902 metra i trase ispred i iza tunela od 1.195 metara te izgradnju dodatnog dijela trase dužine 1,5 kilometar i mostova M13 i M14.

Inače, radovi na magistralnoj cesti Sarajevo - Tuzla počeli su 2014. godine, a prva faza projekta podrazumijevala je izgradnju mostova M11 u dužini od 140 i M12 u dužini od 145 metara. Radovi su završeni iste godine, a izvođač je bila kompanija Hering iz Širokog Brijega. Ukupna vrijednost ugovora iznosila je 2 milijuna, 297 hiljada i 328 KM za most M12 i 2 milijuna, 447 hiljada i 195 KM za most M11.

Nakon toga je uslijedila realizacija druge faze kroz koju je izgrađen tunel Karaula ukupne dužine 902 metra i trase ispred i iza tunela ukupne dužine 1.195 metara. Konačna dužina ove faze zajedno sa tunelom iznosi dva kilometra, a izvođač radova je bila austrijska kompanija Strabag AG, Spittal. Raovi su završeni 2016. godine, a ugovorena vrijednost izgradnje trase i tunela, uključujući opremu tunela, iznosila je 24 milijuna i 257.000 KM,piše Klix.ba

Ukupna vrijednost tri faze projekta je 38,9 milijuna KM.