Podijeli članak

Unatoč stalnoj neizvjesnosti i brojnim pitanjima bez odgovora, 28. kolovoza  započele su 39. Kazališne igre Bosne i Hercegovine u Jajcu.

Za Organizatora je to značilo trčanje posljednjih metara u višemjesečnom maratonu s preprekama.

Ključ grada preuzeo je glumac i redatelj Velimir Pšeničnik-Njirić, Igre su otvorene predstavom „Pijana noć 1918.“ Narodnog pozorišta Tuzla, nastavljene su „Školom za žene“ Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banje Luke. Sljedećih je dana jajačka publika imala priliku pogledati i „Dogville“ Narodnog pozorišta Sarajevo, „Nije čovjek ko ne umre“ Pozorišta Prijedor te „Identitluk“, predstavu nastalu u koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta, Narodnog pozorišta u Mostaru i Studija za izvedbene umjetnosti u Mostaru.

Ni ove godine nije nedostajalo pratećeg programa koji su upotpunile izložbe, dvije radionice, promocije knjiga, hommage Nedžadu Fejziću te Okrugli stol kritike nakon svake predstave.

Kada je riječ o razlozima zašto organizirati ovakav festival, odmah se nameće iskonska čovjeka potreba za susretom s drugim koja je posebno došla do izražaja tijekom prvih mjeseci pandemije kada se komuniciralo, ali se nije susretalo. Ovaj festival bio je i pokušaj prilagodbe „novom normalnom“, Organizator je želio vidjeti može li se funkcionirati unutar postavljenih pravila i epidemiloških mjera. Odgovor je – može! Međutim, odmah se nameće pitanje ekonomske isplativoti
kazališnih, i uopće kulturnih, projekata i festivala u ovom vremenu.

Kada se spominju razlozi, mora se istaknuti i kontinuitet Igara. Igre su već jednom prekinute, tijekom rata, i bilo je potrebno deset godina da se one ponovno pokrenu. Stoga je važno inzistirati na tome da se ovakvi festivali održavaju makar i u situaciji kada su uvjeti lošiji u odnosu na inače.

Ovogodišnje Igre održale su se zahvaljujući ustrajnosti i upornosti ravnateljice Javne ustanove „Dom kulture Jajce“ Jajce Smiljke Brtan te stalnoj i snažnoj podršci svih sudionika Igara, a posebno kazališta čije su predstave sudjelovale u natjecateljskom dijelu Festivala.

"Iskreno se nadamo da će ovogodišnje Igre biti jasna poruka svima da kulturne ustanove ne rade da bi bile hrabre, nego da si se očuvale i sačuvale, da bi preživjele – metaforički i doslovno".

Prema odlukama Stručnoj žirija:
  • Nagradu za najbolju predstavu u cjelini dobila je predstava "Pijana noć 1918." Narodnog pozorišta Tuzla
  • Nagradu za najbolju režiju dobio je Gradimir Gojer za predstavu "Pijana noć 1918.
  • Nagradu za najbolju kostimografiju dobila je Vesna Teodosić za predstavu "Pijana noć 1918."
  • Nagradu za najbolju glazbu dobio je Denis Hadžić za predstavu "Pijana noć 1918."
  • Nagradu za najbolju scenografiju dobila je Dragana Purković Macan za predstavu "Škola za žene" Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banje Luke
  • Nagradu za najbolju scenografiju dobila je Vedrana Božinović za predstavu "Dogville" Narodnog pozorišta Sarajevo
  • Nagradu za najbolju mladu glumicu dobila je Sadika Kahrimanović za predstavu "Pijana noć 1918."
  •  Nagrade za najbolja glumačka ostvarenja dobili su Nermin Omić za predstavu "Pijana noć 1918."; Anja Ilić za predstavu "Škola za žene"; Amra Kapidžić za predstavu "Dogville";  glumački ansambl predstave "Identitluk"; Dean Batoz i Aleksandr Stojković za predstavu "Nije čovjek ko ne umre" Pozorišta Prijedor.
Prema odluci Žirija publike Nagradu za najbolju predstavu u cjelini dobila je predstava "Identitluk" nastala u koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru, Narodnog pozorišta Mostar i Studija za izvedbene umjetnosti Mostar.